voorstelling

De tijdmachine vol sprookjesverhalen

Het Verhaal

De kinderen stappen bij binnenkomst in de tijdmachine vol sprookjesverhalen. De machine is gemaakt door een hele onvergetelijke, vrolijke verteller, Tessa, haar opa en haar vader hebben haar daarmee geholpen!! 

 

De leerlingen lopen door een slurf van kleuren, vormen, tandwielen, klokken en lichten, ze horen daarbij bijzondere geluiden en kunnen zelfs de machine ruiken. Als ze door de machine zijn gelopen krijgen ze de opdracht om te zitten op de bankjes die staan aan de randen van de zaal. De dansvloer is leeg.

 

We gaan terug in de tijd van de sprookjes. De tijdmachine deelt grote kunstwerken van verschillende sprookjes. Weten de kinderen waar de sprookjes over gaan? De sprookjesverhalen worden samen besproken, gespeeld, gedanst en bezongen.

Praktische informatie

  • De voorstelling is geschikt voor kinderen van 4 tot en met 6 jaar ( maximaal 60 kinderen)
  • We reizen graag naar verschillende locaties. Het decor kan overal worden opgebouwd
  • Tijdens de voorstelling zullen de kinderen actief meedansen. Hiervoor hebben we een leeg speellokaal nodig met voldoende zitplaatsen aan de rand van de zaal
  • De voorstelling met theaterlicht komt het mooist tot zijn recht als de zaal verduisterd kan worden (dit is niet noodzakelijk)
  • Voor onze technische middelen hebben we twee stopcontacten nodig
  • Wij komen met twee personen en zullen een uur voor aanvang aanwezig zijn in verband met de opbouw van decor en techniek.

De kosten zijn  €380,- per voorstelling

Lesbrief

De lesbrief heeft als doel om de leerlingen en leerkrachten meer betrokken te maken bij de voorstelling. Je vindt in deze lesbrief leuke opdrachten passend bij de voorstelling de tijdmachine vol sprookjesverhalen.


Door de opdrachten daag ik jullie uit om vast na te denken over de inhoud van de voorstelling. Fantaseren creëert ruimte, inleving en betrokkenheid.
De oefeningen uit deze lesbrief zijn een laagdrempelige manier om zelf kunst en cultuur aan te bieden tijdens een standaard schooldag. Je zult wellicht merken dat het toevoegen van creatieve opdrachten de concentratie, het inzichtelijk vermogen, het waarnemen, de fantasie, het samenwerken en de creativiteit van de leerlingen kan stimuleren.

Meer Materiaal

GeluidsfragmenT

Oefen dit vast samen in de klas. 

Loop, loop, loop en wacht
Kijk hoog, kijk laag en draai een rondje
Adem in, blaas uit en luister naar mijn tijdmachine.

Filmpje theateropdracht

Oefen mee:

openingslied

Beluister dit openingsliedje vast in de klas: