NIEUW – voorstelling- De tijdmachine vol dansgeschiedenis

NIEUW – voorstelling- De tijdmachine vol dansgeschiedenis
Geluidsfragment binnenkomst tijdmachine. Oefen dit vast samen in de klas.
Loop, loop, loop en wacht
Kijk hoog, kijk laag en draai een rondje
Adem in, blaas uit en luister naar mijn tijdmachine.

Het verhaal

De kinderen stappen bij binnenkomst in de tijdmachine van een hele onvergetelijke, eigenzinnige uitvinder!! De leerlingen lopen door een slurf van kleuren, vormen, tandwielen, klokken en lichten, ze horen daarbij bijzondere geluiden en kunnen zelfs de machine ruiken. Als ze door de machine zijn gelopen krijgen ze de opdracht om te zitten op de bankjes die staan aan de randen van de zaal. De dansvloer is verder leeg. We gaan terug in de tijd. Met behulp van de tijdmachine ontvangen we veel informatie over het ontstaan van dans en de verschillen in dansstijlen. De verhalen die de uitvinder kan vertellen over dans zijn grappig, expressief en daardoor onvergetelijk. De leerlingen zullen een onderdeel worden van de voorstelling, want we proberen alle dansstijlen natuurlijk zelf uit. Van hofdans tot de cakewalk en van rock & roll tot streetdance.

Praktische informatie

De voorstelling is geschikt voor kinderen van 4 tot en met 10 jaar. ( maximaal 60 kinderen) We reizen graag naar verschillende lokaties. Het decor kan overal worden opgebouwd. Tijdens de voorstelling zullen de kinderen actief meedansen. Hiervoor hebben we een leeg speellokaal nodig met voldoende zitplaatsen aan de rand van de zaal. De voorstelling met theaterlicht komt het mooist tot zijn recht als de zaal verduisterd kan worden. (Het is niet noodzakelijk.) Voor onze technische middelen hebben we twee stopcontacten nodig.

Wij komen met twee personen en zullen een uur voor aanvang aanwezig zijn in verband met de opbouw van decor en techniek.

Kosten: 380,- per voorstelling

Lesbrief

De lesbrief heeft als doel om de leerlingen en leerkrachten meer betrokken te maken bij de voorstelling. Je vindt in deze lesbrief leuke opdrachten passend bij de voorstelling de tijdmachine vol dansgeschiedenis.

Door de opdrachten daag ik jullie uit om vast na te denken over de inhoud van de voorstelling. Fantaseren creëert ruimte, inleving en betrokkenheid.
De oefeningen uit deze lesbrief zijn een laagdrempelige manier om zelf kunst en cultuur aan te bieden tijdens een standaard schooldag. Je zult wellicht merken dat het toevoegen van creatieve opdrachten de concentratie, het inzichtelijk vermogen, het waarnemen, de fantasie, het samenwerken en de creativiteit van de leerlingen kan stimuleren.

Introductiefilmpje

Onze reis in beeld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *