Kindervoorstelling – De Barones zonder naam

Kindervoorstelling – De Barones zonder naam

De Barones zonder naam

Het verhaal:
De afgelopen tijd doet de Barones nogal vreemde dingen en  daarnaast vergeet ze veel belangrijke ‘Barones- zaken’. Zo kamt ze haar haren met een vork en eet ze haar eten met een schep.
De Baron vond het in het begin best grappig, totdat….ze haar zeer bijzondere BELANGRIJKE naam vergat.

Nu is het welletjes, het is genoeg’:  Zei de Baron “Hoe kun je onze naam vergeten?”

Zomaar op een ochtend wordt de Barones met koffer en al, door de Baron, op de trein gezet.
Kom maar weer thuis als je weet hoe je heet” ! Zegt hij.

Gelukkig komt de Barones een hele lieve juf tegen tegen, haar leerlingen kunnen de Barones helpen om zich haar naam weer te laten herinneren.

De Baron belt en vertelt de klas dat ze muzikale opdrachten moeten uitvoeren. Bij elke goed uitgevoerde opdracht verdienen ze letters …..deze letters samen vormen de naam van de Barones….
Zullen ze erachter komen hoe de Barones heet?

Laat je meenemen in dit sprookje vol plezier, spanning en leuke muzikale opdrachten.

Voorbereiding in de klas
Om nog meer betrokken te zijn bij de voorstelling heeft Tessa van de praktijk voor dans en stem leuk materiaal ontwikkeld ter voorbereiding en als afronding van de voorstelling.
Een lesbrief waarin veel creatieve opdrachten staan ter bevordering van de creatieve ontwikkeling van de leerlingen. (  Je zult vinden: Een luister opdracht, kunst opdracht, meditatie opdracht, zang, stemvorming en presentatie opdracht) Uiteraard is het aan jullie zelf welke opdrachten jullie wel of niet gaan uitvoeren.
Hieronder vind je de link naar de lesbrief.

Lesbrief De barones zonder naam

In de lesbrief staat een luisteroefening: zoek de liedjes, onderop deze pagina vind je de muziek. Het doel van deze oefening is dat de leerlingen gaan zingen ( het liefst uit volle borst!), wanneer je het weet zing dan mee. Weet je het niet? Ook ok! 

Tijdens de voorstelling is dit ook 1 van de opdrachten, alleen zullen jullie weer andere liedjes horen. 

 

Tevens is het erg leuk voor de leerlingen om een actieve rol te spelen in de voorstelling. In de lesbrief spreken we over het oefenen van muzikale opdrachten, hieronder volgen er 2.

Opdracht 1
Als je de telefoon 3 keer hebt horen rinkelen zeggen jullie allemaal samen en tegelijk: Te-le-foon

Opdracht 2
Oefen allemaal het refrein van onderstaand liedje, dit wordt gezongen tijdens de voorstelling. 

Praktische zaken

– Tijdens deze voorstelling zullen de leerlingen muzikale opdrachten krijgen van de Baron. Ze zullen samen zingen, een eigen choreografie bedenken, luisteren naar muziek en zelfs mediteren. Deze voorstelling heeft als doel de muzikaliteit en creativiteit te ontwikkelen.
– Deze voorstelling is geschikt voor groep 1 tot en met 4
–  We spelen voor maximaal 60 kinderen per voorstelling.
– Wij zullen decor en technische middelen meenemen naar school. Alles wordt een uur voor de voorstelling door ons opgebouwd.
– Jullie hoeven alleen te zorgen voor een leeg speellokaal met voldoende zitplaatsen voor de leerlingen. Het zal helemaal mooi zijn als de ruimte verduisterd wordt. Zo komen de theaterlichten het mooist tot zijn recht.
– Wij hebben minimaal twee stroompunten nodig.

– De voorstelling kost €380,-  inclusief BTW Exclusief reiskosten. 

Zoek de liedjes mix
Liedje Opdracht 2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *